Fangstrapporter

Bulefiskeri med Zimba på Øresund

Hej alle

Så har jeg modtaget nedenstående dugfriske rapport fra Ion Nielsen:

Hej alle sammen!

Jeg var et smut ude med Simba tidligt i morges. Vi sejlede kl. 4, sammen med min tidligere svoger, (kommende medlem) for at se lidt på torskebestanden SV for Ven. Vi fandt dem på ca. 30 meter vand, i buler op til 6 meter høje!

På 6 timers effektivt fiskeri fangede vi 23 torsk op til 4,5 kg, og slagtede de 11 af dem. 9 ud af 10 var bidefisk og det var mere reglen end undtagelsen, at vi havde 2 på af gangen. Hyggeligt!

Jeg fiskede ikke i hvert stop, da det har sine naturlige begrænsninger, at stå i buret og finde fisk, manøvrere etc. men lidt blev det da til.

Nu har jeg efterhånden lært båden at kende, så skulle der være nogle af foreningens medlemmer, der er friske på en sommerbuletur med mig som skipper, er I velkomne til at tage kontakt, så finder vi ud af det. Tidlige morgenture er sagen. Da de andre både kom på vandet og opdagede ”vores” fisk blev det betydeligt sværere. Herudover slækkede strømmen også til noget nær 0, og så er det lige pludselig ikke så nemt mere….

Men en absolut smuk dag på vandet!

Billederne viser “svogerskabet” med flex på klingen og en torskefyldt motorbrønd efter de 2 første timer 😉

God sommer!

Ion

Mange tak til Ion for rapporten og iøvrigt flot med den fine invitation til foreningens medlemmer. Det kunne da være, at man skulle sige ja tak, når man nu også lige har inside information om, at Ion har mere end 100 målertorsk, heraf mange sommerfisk, på samvittigheden..