Fangstrapporter

Masser af havørreder fra de lokale kyster samt et anderledes dobbelthug

Hej alle

Indtil sidste uge har der ikke rigtig været nogen meldinger fra de lokale kyster, men det er der nu lavet om på. Peter Lottrup har nemlig sendt følgende melding:

Hej Klaus,

De seneste 3 dage har jeg fisket sammenlagt 6-7 timer på de lokale kyststrækninger. Det har givet i alt 15 havørreder.  Der er godt med hugvillige fisk lige nu. De fleste fisk ligger omkring målet med største på 45 cm. Desværre ingen af de store. Halvdelen taget på flue, halvdelen taget på UL spin.

Mvh,

Peter

Peters melding fik mig selv på banen, hvilket gav en havørred tæt på målet, men også et “tilfældigt” eftermiddagsmøde med Peter i vandet, der kunne berette om yderligere to fangne havørreder, heriblandt en undermåler og en fisk på 54 cm og anslået 1,8 kg.

Begge havørreder taget på fluestangen og begge genudsat.

Tillykke med fiskeriet til Peter. Herligt at der nu også kan fiskes havørreder i lokalområdet. Se at komme afsted, hvis du som jeg helst vil undgå hornfiskene, der stensikkert allerede vil være her senest medio april.

Jeg selv var i lørdags med Jens Blom på lidt geddefiskeri på vores favoritsø. Vejret var fantastisk, men vi havde ikke nået at skaffe agnfisk. Dette var sikkert også årsagen til, at vi kun havde få kontakter og kun en enkelt ok gedde på 5,45 kg i båden. Næste gang husker vi agnfiskene!

Det specielle ved ovenstående gedde var iøvrigt, at den først havde taget en gummijig fisket på den nederste downriggerklemme, hvorefter den – åbenbart mere sulten – havde svømmet op og lynhurtigt snuppet en wobler, der fiskede efter den anden downriggerklemme. Det kan man vist roligt kalde et anderledes dobbelthug!