Fangstrapporter

Varmt vejr gav fine medefangster i Pinsen

Det varme vejr har betydet, at flere NÅL-medlemmer har været ude med snøren i Pinsen og opnået fine fangster.

Bl.a. Claus Banholtz der har skrevet følgende:

Hej Klaus

Et vand vi havde gået og kigget på et stykke tid skulle langt om længe prøves.

Efter en lang køretur ankom vi til søen, hvor vi så karperne cruise rundt i overfladen. Det gav blod på tanden.

Det første tackle blev lagt og da det sidste var blevet lagt røg den første stang afsted. Hurtigt modhug og fast fisk……..Desværre satte den sig i et nedhængende træ og den slap derfor med skrækken.

Klokken blev 01 før det næste run kom, men i modhugget røg den…..øv øv

Der skete ikke mere før kl 07.30 næste morgen…Jeg stod lige ved siden af mine stænger og nød morgensolen, da min bidmelder skreg af smerte (!). Et hurtigt modhug og pres på fisken med det samme. Heldigvis svømmede fisken imod mig og ikke ind i træerne og fighten kunne begynde i båden. Efter en god og hidsig fight kunne jeg lande årets største (indtil videre) på 11,4 kg og turen var dermed en fangstmæssig succes.

Da fisken blev genudsat var jeg deværre nødt til at køre hjemad da ungerne skulle til svømning.

Det er ikke sidste gang jeg besøger dette herlige nye vand for at fange de dejlige karper, der svømmer rundt i søens dyb (- og åbenbart også i overladen – red.:-)

Claus Banholtz

Stort tillykke til Claus. Joachim Fabricius har også været ude i det gode vejr og det medførte følgende rapport:

Hej Klaus

Er lige hjemvendt fra nordmolen i Helsingør, hvor jeg var ude at fiske med min far. Det blev til mange hornfisk. De to største blev fanget på flåd og sildestrimmel fisket passivt. 600 og 800gr. Udmærkede fightere, De tilmeldes naturligvis konkurrencen.

Joachim

Også tillykke til Joachim med de pæne hornfisk. De er hermed tilmeldt konkurrencen.

Jeg selv var i fredags på aftentur til en skovsø, hvilket gav en fin suder på 2,2 kg. på bundfisket majs.

Mødte iøvrigt Claus Banholtz ved samme sø, der (naturligvis) snuppede en endnu større suder på 2,4 kg – også fisket på majs på et bundtackel.

Hvert år ved denne tid fisker De Gamle Lergrave også godt efter suder og brasen, hvorfor jeg i lørdags også lige måtte derned nogle timer om morgenen. Det blev til non stop action fra først til sidst med 10-12 sudere fra 1,6 op til 2,1 kg samt 2 brasen på henholdsvis 2,5 og 3,05 kg.

Alle fisket på bundfiskede majs.

Det er et fiskeri, der er hamrende underholdende og jeg kan kun opfordre NÅL-medlemmer til at prøve lykken. Stort set alle steder kan give sudere og den største fanget i nyere tid var på 3,1 kg, der blev fanget af Zlatan til en medekonkurrence for et par år siden. Brasen op til knap 4 kg er der også, og der er nu noget specielt over at fange de store tunge fisk. Forvent at der går 8-10 suder for hver brasen der fanges, da sidstnævnte både er langsommere og færre end suderne!

Stram line