Fangstrapporter

Vellykket NÅL-tur til Mørrum gav 2 flotte laks

Vi var 8 mand fra foreningen, der mødtes ved hytten i Mørrum kl. 18. Planen var at vi skulle fiske indtil det blev for mørkt, og derefter få noget aftensmad.

Vi fik hurtigt gjort grejet klar, og lidt efter røg de første fluer og spinnere ud over åen. Jeg var desværre lidt langsommere end de andre, hvilket gjorde, at jeg ikke så Thomas give modhug i hans tredje kast, hvor en stor laks havde taget Caviar spinneren med sort blad. Jeg nåede dog at se lidt af fighten, og kunne da også hjælpe med landingen med mit store kystnet. I den forbindelse kunne Thomas da også lige fortælle mig, at han aldrig ville tilgive mig, hvis jeg bommede hans laks… Den blev hurtigt vejet i nettet til 9,3 kg, og derefter genudsat uden de store problemer. Sikke en start!

Alle var nu ganske tændte og vi fik fordelt os ud over strækket. Jeg selv smuttede længere nedstrøms, hvor jeg tidligere havde gjort gode fangster. Flere fisk slog i overfladen på det sted jeg havde udvalgt mig, så troen på fisk var absolut til stede. Et kast til modsatte side resulterede i en følger, hvilket er meget usædvanlig adfærd for laks og havørreder i Mørrum. I næste kast sad den der – troede jeg. Lidt skuffet kunne jeg nemlig lande en mindre gedde.

Der blev fisket godt igennem af alle deltagere indtil ca. kl. 21, hvor det efterhånden var blevet for mørkt til at fiske normalt. Fiskeriet er ellers rigtig godt i de mørke timer indtil midnat, men vi var møre og havde aftalt, at vi skulle have noget aftensmad. Ved hytten kunne Søren glad fortælle, at han havde snuppet en fin hanlaks på ca. 7 kg på fluestangen lige nedenfor hytten. Han behøvede ikke at genudsætte den (kun hunfisk skal genudsættes), men gjorde det alligevel. Flot gestus!

Vi fik hentet nogle pizzaer og hygget resten af aftenen, indtil vi ved midnat gik til køjs. Søren var første mand på pladsen næste morgen kl. 4.30, mens vi andre lidt mere magelige først var af sted ved 6-tiden. Flere laks end aftenen før viste sig, og vi fiskede løs hele dagen kun afbrudt af måltider, en lille lur og fælles rengøring af hytten.

Status tirsdag aften var, at vi udover de to laks på land fra aftenen før havde haft 7 kontakter til fedtfinner, men at ingen var blevet hængende. Således havde både Carsten og Søren haft en stor laks efter fluen, mens Peter havde haft to regulære, men meget korte fights på spinnestangen. Thomas spinfiskede også og havde både haft et hug samt fejlkroget en laks, der dog efter et stykke tid var røget af. Endelig havde Lars mærket et seriøst træk i fluen. Kl. 20.30 forlod vi Mørrum og kørte mod Danmark efter en kort men vellykket fisketur.

Tak for en god tur – måske arrangerer jeg en tur igen for foreningen igen næste år!

PS: Billeder af en ordentlig kvalitet fik jeg ikke selv taget, men jeg forventer at de nok skal komme fra andre deltagere, så I bliver ikke snydt.