God optakt til geddekonkurrencen på søndag den 14. maj kl. 7-12 i De Gamle Lergrave

Der bliver gået til den i øjeblikket ved foreningens vande. Således har juniorerne og juniorleder Zlatan været på flere gode ture, hvor der er blevet taget godt med gedder.

Zlatan skriver:

En lille spontan tur til lergravene med juniorerne, Peter Fog Pedersen og Marius Dam Jespersen.

Vi tog Svanesøen (den store runde mod kysten) fra jollen. Udover det benyttede vi os af den luksus, som foreningens nye AGM batteri i kombination med foreningens 28 lbs elmotor giver. På trods af søens størrelse, så er det stadig herligt, at kunne slappe af og sejle lydløst rundt. Derudover kan den lille motor bruges lidt a la en frontmonteret, idet den i første trin kan sejle meget langsomt og rettet mod vinden, kan man næsten stå stille. Jollerne holder meget tæt på p-pladserne, og det er kun batteriet, der vejer lidt, så det undrer mig, at flere ikke benytter muligheden. Men herligt for os andre, da vi så har muligheden det meste af tiden :- )

Hvor om alting er, så fik vi sammenlagt 12 gedder på land – herunder 6 til undertegnede, 4 til Marius og 2 til Peter. Udover de 12 landede gedder, bommede vi formentlig over det halve og havde mindst 12 følgere, hvis ikke flere. Gedderne var desværre ikke meterfisk men gennemsnitligt 2 kg og flere omkring 3 kg.

Satme lækkert at se, at der trods alt ser ud til at være en okay bestand af fisk. Det var dog lidt skræmmende, at vi ingen 0,5-1 kg fisk fik, selvom vi til tider fiskede med små agn.

Gedderne blev taget på alle slags agn, spinnere, blink, woblere, jerkbaits og softbaits. De fleste fisk blev taget helt inde langs bredden, og der var ikke et område, hvor der ikke var fisk.

Når alt det er sagt, så bliver det spændende til geddekonkurrencen på søndag den 14. maj i tidsrummet kl. 7-12. Vi mødes ved busstoppestedet i sydenden af den lange sø lidt i 7. Det tegner til at blive en dag med en masse gedder på land, og jeg håber da også, at folk støtter op om arrangementet og dukker op. Jeg ved i hvert fald, at juniorerne – trods deres konfirmation aftenen inden – vil dukke spændte op. Så slip lige sofaen og blomsterne i haven i nogle timer på søndag. Derudover er jeg også sikker på, at der i år er ret gode præmier.

Zlatan

I tillæg til ovenstående har Kristoffer Kindberg og Peter Fog Pedersen været på en hurtig tur. Det lykkedes dem at fange 3 gedder, 1 på sild og 2 på spin.

Godt fisket drenge og ikke mindst Zlatan. Godt at se liv i lergravene, der ellers nogle gange kan være svære. Og ja, det tegner allerede godt for geddekonkurrencen på søndag, hvor jeg naturligvis også deltager. Jeg håber at der vil komme mange, idet Forst & Jagthuset vil sponsere fine præmier. Der er til foreningens årlige geddekonkurrence ofte fanget store gedder, og sidste år var ingen undtagelse, da Louis som bekendt fangede den lange søs dronning, der på det tidspunkt vejede på 9,6 kg. Vi er et par andre i foreningen, der også har fanget hende, så hvem ved om det kan lykkes igen.