Efterårstur til Sverige

Den traditionelle efterårs-fisketur sammen med mine gode fiskevenner Frederik, Thomas og Danni gik denne gang til Sverige, hvor målsætningen var at fange nogle fede gedder og ellers bare hygge os. Det blev heldigvis også til et par enkelte godkendte fisk i løbet af de tre dage, men generelt var det svært i et for os ganske ukendt vand og med en vind, der ikke just gjorde det nemt at vertikalfiske.

Vi tog afsted torsdag aften, så vi var top klar fredag morgen. Vejrudsigten var ikke just spændende, men det var trods alt muligt at fiske det meste af dagen. Danni og jeg brugte lidt tid på at dørge rundt, mens vi fik markeret nogle fine ekkoer på loddet, som vi senere ville fiske på. Vinden tog desværre til, men det lykkedes senere at overliste en flot sandart på 77 cm og en mindre gedde på vertikalgrejet inden det blæste op og gjorde fiskeriet umuligt. Frederik og Thomas havde lidt mere tur i den med gedderne og fik nogle stykker med største på 94 cm og 96 cm.

Lørdagens fiskeri var svært og det nye område vi ville fiske i var som støvsuget for større fisk. Det lykkedes dog at hive et par gedder op til 85 cm og en mindre sandart på vertikalgrejet, mens Frederik og Thomas trak en nulbon.

Søndagens fiskeri blev ikke meget bedre, men vi fik dog i blæsevejret alle fanget gedder op til 80 cm (Frederik) og en mindre sandart til mig. Turen kunne være endt med nogle rigtig store fisk til os på vertikalgrejet, idet vi både havde nogle på krogen, der ikke blev hængende, men også havde nogle, der huggede fejl eller slet ikke blev kroget. Med Garmins LiveScope ser man rigtig meget – inc. dem der slipper væk.

All in all en fangstmæssig skuffelse, men en fantastisk tur alligevel med super god forplejning og hygge i lange baner. Spændende om vi næste år tager afsted til samme sø eller om vi finder et andet sted, hvor vi kan fiske fra vore alujoller. Som det ses af billedet er det ikke udstyr Danni og jeg går ned på:-)

Thomas & Frederik havde en fest mens de gav den gas i en af søens lavere partier med kastegrejet.