Suder fra De Gamle Lergrave

Asbjørn Aaresøn, der ellers har haft saltvand i blodet igennem det meste af sin fiskekarriere, har de seneste par år fået øjnene op for ferskvandsfiskeriet. Medegrejet er blevet indkøbt, og der er studeret fiskelitteratur og hvad der findes på nettet om bl.a. suderfiskeri. Forleden tog han en overnatning i De Gamle Lergrave med fint resultat.

Asbjørn beretter:

Rigtig dejlig aften og morgen i De Gamle Lergrave, med god suderaktivitet. Jeg var endda så velsignet at få besøg af den regerende årets fisker mester Niels Godsk Jørgensen til en lille kop udefineret varm drik. Det var hyggeligt🤗

Resultatet denne morgen blev 6 sudere på land, med største på 2.415 gram.  Jeg kan godt mærke at formen er opadgående til foreningens medekonkurrence i weekenden 31. maj – 2. juni.

Stort tillykke med fangsterne, hvoraf den største naturligvis er tilmeldt årets fisker konkurrencen. Suderen er en smuk og undervurderet fisk, der har virkelig gode fightegenskaber.