Smukke gedder fra Esrum Sø

Thomas Ratzlaff, der er en af foreningens absolut mest hardcore specimenfiskere, fik indviet foreningens Esrum-jolle Hanna igår. Bortset fra lidt udfordringer med den hækmonterede elmotor og batteri gik turen ganske godt.

Thomas fortæller at gedderne blev taget på agnfisk fisket på almindelige flåd, paravaner og bundstang. Det blev til 6 ialt, hvoraf hele fire af dem var over 5 kg.

Gedderne huggede på forskellige dybder (3-20 meter) og spredt på forskellige spots rundt om på søen.

Stort tillykke med de fine fangster. Esrum Sø er bestemt ikke en nem sø, så det er bestemt godt fisket, når man som Thomas har fire gedder over 5 kg og op til 7 kg i båden på samme tur.

Emil Hejberg, der er den ene af foreningens bådinspektører for Hanna, melder at:

— Foreningens hækmonterede elmotor kan ikke tilsluttes Hannas batterier, da der mangler at blive monteret et stik. Alternativt skal man selv medbringe et batteri( evt. foreningens AGM) og tilslutte elmotoren med det kabel, der ligger i værktøjskassen.

— lænsepumpen er ikke tilsluttet endnu. Brug derfor en af de to øser der ligger i båden.

Der arbejdes på sagen.

Tak for update til Emil. Kender jeg ham og Emil Hansson, der er den anden bådinspektør for Hanna, har vi snart også batteristik og lænsepumpe på plads.