Fladfisk fra kajak

Der er forårsstemning alle vegne og der bliver derfor også fisket løs af vore medlemmer. Blandt disse er Joachim Fabricius, der er en af foreningens skrappeste og mest ihærdige allround fiskere. Senest har han været på tur på Øresund i sin nye fiskekajak.

Joachim skriver:

Efter et længere renoveringsprojekt og flytning blev det endelig tid til at komme ud og se, hvad lokalområdet kunne byde på rent fiskemæssigt. Jeg har rykket teltpælene op og er flyttet til en anden kommune (Helsingør), location nærmere bestemt Snekkersten. Og her er der sgu ingen “velkommen til kommunen”-billet til Louisiana (som når man flytter til Fredensborg Kommune). Nej det her er det vilde vesten med Vapnagård i skudafstand, og med et mobilnet, der er så ringe, at vi har overvejet at geninvestere i en fastnettelefon!

Men postnummeret er trods alt Snekkersten, og det er bogstaveligt talt, for vi glor lige ud på stenen, der er blevet residens for atter en skarvkoloni.

Nå, inden vi fortaber os i geografiske banaliteter, var det i dag langt om længe vejrmæssigt stille nok til at komme ud med kajakken. Det har krævet blod, sved og hårde politiske forhandlinger at få en kajak hængt op i vores kælderrum, og jeg er ret stolt, når man tænker på at den fylder halvdelen af rummet (retfærdigt ville nogen mene). Men dertil skal det siges, at de øvrige 50% også udgøres af fiskegrej… Men nok om det!

Fantastisk formiddag med skrubber og spætter bare 150 meter ude fra broen.

Det er fiskeri, der hver år varsler forårets kommen for mig, og nostalgi der minder en om utallige ture som barn op til Nordmolen og Kronborg !

Så nu kan du godt få fingrene op af bukselommerne Niels Godsk Jørgensen! I år kommer jeg på banen på havet, og så er ingenting givet i årets fisker konkurrencen!

Fiskehilsner

Joachim

Mange tak for beretning og tillykke med fine fladfisk, der jo bare smager godt. Undertegnede glæder sig til et 2024, hvor der bliver hård konkurrence om at vinde årets fisker konkurrencen.