Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Miraculix klarede skærene

Miraculix klarede stormen Pia og den deraf følgende stærkt forhøjede vandstand (+137 cm) i fin stil, selvom der (indrømmet) var lidt nerver på, da nogle prognoser for vandstanden meldte op til +160 cm over normal vandstand.

Bådinspektørerne Ion Hoe Nielsen og Lars Romby Nielsen kunne af forskellige årsager ikke hjælpe fysisk, men så var det godt, at der var nogle andre frivillige fra foreningen, heriblandt juniorlederne Marius Dam Jespersen, Peter Fog Pedersen og undertegnede, der var forbi flere gange før det gik løs, for at fjerne kæde og løsne fortøjringer. Ion havde beregnet, at dette burde være nok, og vi kan i bakspejlet konstatere, at han heldigvis fik ret.

Med til historien hører at bestyrelsesmedlem Zlatan Delic, Peter og undertegnede et par dage før havde fået sejlet Miraculix til Rungsted Havn for at hale den op. Det lykkedes desværre ikke, da elspillet på traileren var gået i stykker, hvorfor Miraculix måtte sejles retur med uforrettet sag. Surt show!

Når elspillet er repareret eller udskiftet bliver Miraculix halet op for vinteren. Når det sker skal vi bruge et par bådbrugere eller andre frivillige til at hjælpe med at få den højtryksspulet og gjort vinterklar. Skriv til bådinspektørerne Ion Hoe Nielsen eller Lars Romby Nielsen, hvis du er klar til at yde en lille indsats (max. 2 timer)- naturligvis med mulighed for at melde fra, hvis tidspunktet ikke passer, når vi har klarhed om det.

Skriv også meget gerne, hvis du har en firhjulstrukket bil med krog, og et kørekort til trailer, da vi idag er alt for afhængige af, at det kun er undertegnede, der kan løfte opgaven, når Miraculix skal ophales og søsættes.

Det behøver ikke være denne gang, at der hjælpes, da jeg formentlig har mulighed, men det vil være rart, hvis vi er flere, der kan træde til fremadrettet.