Aborrer elsker fjordrejer

Hermed en beretning fra en tur syd for København, hvor Asbjørn Aaresøn, Joachim Fabricius og undertegnede sidste søndag hyggede sig med fjordrejer og hugvillige aborrer.

Asbjørn beretter:

Hvis man har fulgt med i foreningens årets fisker konkurrence, så har Joachim Fabricius været noget vingeskudt i år. Med andre ord var der brug for akut førstehjælp til den tidligere mester.

Med en ordentlig spand rejer fra fjorden og selveste formanden samt undertegnede som fiskemakkere kunne det ikke gå galt.

Vi fik mange aborrer på land, dog manglede de lidt i størelse, men Joachim fik da 2 nye arter ( rimte og aborre) på ÅF-listen, så man kan da konkludere, at missionen lykkedes.

En super hyggelig dag på havnen i et lækkert vejr. Største aborre på 650 gram til Asbjørn (øverste billede) tilmeldes ÅF.

Jeg var som Asbjørn skriver også med og takker også for en rigtig hyggelig dag og ikke mindst, at der meget fornemt var sørget for friske fjordrejer. Der er intet, der slår disse i forhold til at fange aborrer og have god action hele dagen. Jeg vil dog personligt fortsat foretrække agnskaller, når de store aborrer skal fanges, da de små aborrer af naturlige årsager bliver sorteret fra ved brug af rejer.