Efterårsfiskeri ved skovsøen

Det er langt fra altid at man fanger noget når man er på fisketur, men så er der jo så meget andet man kan glæde sig over.

Joachim skrev følgende i foreningens Facebook gruppe i sidste weekend:

Asbjørn Aaresøn og jeg har havde sidste weekend noget af en regnvejrstur – desværre uden den store kvalitet i fangsterne. Men smukt er efteråret.

Normalt ryger kommentarer fra foreningens Facebook gruppe ikke ud på hjemmesiden, men jeg synes nu at Asbjørns efterfølgende kommentar fortjener at andre ser den:

Opråb

Jeg havde taget en af juniormedlemmerne med på medetur forleden! Som “tak” for dette har vedkommende fuldkommen respektløst over for et ældre medlem, udstillet undertegnede på de sociale medier med en meget lille fisk!

Derudover kunne jeg konstatere at knægten var fuldstændig uvidende, da snakken faldt på gamle legender så som Jens Ploug Hansen og Svend Saabye m.fl.

Må jeg henstille til at formanden og de junioransvarlige straks giver vedkommende en reprimande!

Personligt vil jeg selv arbejde videre på at danne den unge mand:

“Et folk uden viden om sin historie, oprindelse og kultur, er som et træ uden rødder.”

Mange tak for billeder og beretning samt kommentar fra Asbjørn. Vi skal nok tale et alvorsord med Joachim:-)

Asbjørns største brasen på 1,380 kg fra turen er iøvrigt tilmeldt årets fisker konkurrencen.

Det bliver spændende om Asbjørn kan nå Niels Godsk Jørgensen, der p.t. ligger nr. 1.