XXL-brasen til Joachim

Joachim Fabricius kræver næppe den store introduktion i forhold til flotte medefangster. Senest har han haft en tur, der gav en brasen i den helt store kaliber XXL.

Joachim beretter:

Maj har blandt andet stået på jagt efter en god specimenbrasen inden gydningen – som nu efterhånden er begyndt i de fleste søer.

Kort før legen havde jeg fornøjelsen af at lande denne specimenbrasen på 76 cm og 7,7 kilo – rogntung og formet som en fodbold. Brasen tog et par små 14 mm boillies fra Vitalbaits.

Den store brasen kommer ifølge Joachim nok til at være i toppen blandt hans fangster denne sæson (det tror jeg gerne på:-).Nu er jagten gået ind på en god suder istedet.

KÆMPE tillykke med den imponerende fangst, der naturligvis er tilmeldt årets fisker konkurrencen. Fisken er ny foreningsrekord, men også ganske tæt på den officielle danmarksrekord på 8,2 kg. Faktisk er fangsten en uofficiel længderekord, da den nuværende “kun” er på 71 cm..

Vi er mange i foreningen, der har jagtet netop den størrelse brasen. Herligt at det har kunnet lade sig gøre.