Svenske ferieaborrer

Vi har flere medlemmer der p.t. er i Sverige på ferie. De har klogt nok husket fiskestangen, og det er heldigvis også blevet til et par fine fangster.

Frank Rosengaard fortæller:

En god morgen i Småland og ny PR-aborre på 41 cm. Den blev taget på en Mepps 4 spinner i sølv. Undskylder for behandlingen af den. Havde ikke forventet noget i den størrelse, så jeg havde ikke anden mulighed end lige op på det morgenvåde græs, et enkelt billede, afkrogning og så ud igen. Tilmeldes hermed ÅF.

Henrik Qvirin Reiter har også fanget aborrer på sin ferie. Han skriver:

Jeg fik denne på 44 cm og 1,2 kg igår i Halland.

Den blev også fanget på en sølv Mepps, men en 3’er. Den brækkede jeg nakken på og spiste sammen med kanteraller. Man må godt:-)

Stort tillykke med sommerferiefangsterne. Årets fisker konkurrencen er for fisk fanget i Danmark, men måske skal vi have tilføjet en kategori for fisk fanget i udlandet, da flere og flere tager fiskestangen med når de drager på ferie. Interessant er det i hvert fald at høre om fangsterne, da man jo altid kan blive inspireret og få lidt mere fiskefeber end man har i forvejen.