Esrum Sø er vågnet – Flot PR-gedde til Joachim og andre fangster

Esrum Sø er for alvor vågnet, og der bliver i øjeblikket fisket igennem af foreningens medlemmer. Således også af Joachim Fabricius, der fra foreningens jolle på Esrum Sø i søndags snuppede en super flot gedde på 9,4 kg.

Joachim beretter:

Efter 5 mistede gedder nåede jeg lige at skrive til Klaus (undertegnede), at mine tackler måtte være bundet forkert, da en stor fisk tog den sidste store rudskalle. Og bum. En fantastisk aftengedde fra Hanna på 9,4 kilo – ny PR. Årets første fra Esrum Sø var en realitet.

Det var ikke kun Joachim, der var på Esrum Sø i søndags, idet både Ion og undertegnede var afsted i hver vores joller.

Ion beretter:

Esrum Sø viste sig fra en lettere frustrerende side i søndags, idet der overalt var fine lodninger men tyndt med hug. Min datter og jeg kæmpede os til en fisk i timen med dagens største til hendes far på 6 kg. Westin Jätte Shallow Runner rød/hvid nappede 5 af dagens 6 hug, mens den store bed på et gyldent gummidyr.

Esrum Sø var som Ion nævnte ikke helt nem at fiske i søndags. Det blæste for meget, men sen eftermiddag løjede vinden heldigvis lidt af, så min makker Morten og jeg kunne fiske i et område, hvor jeg tidligere har haft et godt fiskeri. Det gav heldigvis også en håndfuld gedder på gummiagn, med største på 92 cm.

Andre fra foreningen har også været på Esrum Sø, heriblandt Torben Kaas, der var afsted fredag den 13. maj.

Torben beretter:

Stille start men ud på eftermiddagen vågnede gedderne på 5 meter vand på vestsiden af søen. De fik mange forskellige tilbud, men kun en lille Rapala wobler i aborrefarve faldt i deres smag. Største gedde var 99 cm og vejede 7,1 kg.

Esrum Sø rykker og det er bare med at give den gas nu, inden grøden for alvor vokser op og vandtemperaturen bliver for høj.

Stort tillykke til Joachim, Ion og Torben med de fine gedder, der er tilmeldt årets fisker konkurrencen.