Geddekonkurrencen 2021

Så var det i søndags, at årets geddekonkurrence blev afholdt i De Gamle Lergrave. Vindergedden blev fanget af Jens Hansen, der trods sin unge alder, gav alle os andre 14 toptunede geddefiskere baghjul.

Joachim Fabricius, der var arrangør af konkurrencen, fortæller:

Det var en dag, der bød på noget af et vejrskifte – en temperaturstigning på 15 grader undervejs – og en pæn mængde fisk i mindre størrelser.

Morgenen startede med regn og rusk, da juniorleder Marius Dam Jespersen og Jens Hansen roede over til tangen kl. 04.15. De ville sikre sig vinderpladsen fra sidste år, og spendere ventetiden til konkurrencestart med lidt suderfiskeri.

Fremmødet fra start bar ellers præg af de vejrmæssige udfordringer, men som dagen skred frem og vejret blev gradvist bedre, viste flere og flere foreningsansigter sig omkring lergravene.

Langesø var helt håbløs og uklar denne dag, så fiskeriet centrerede sig hurtigt omkring Svanesøen, der med sin for årstiden forholdsvis gode sigt leverede fint fiskeri.
Af dagens i alt 20 gedder blev de 19 fanget i Svanesøen, og en enkelt fanget i Smedegraven. Da de 6 timers fiskeri var gjort op, så præmiepodiet ud som følger:

• Førstepladsen gik til Jens Hansen med en gedde på 86,5 cm.
  • Anden pladsen og i parentes tredjepladsen gik til undertegnede for gedder på hhv. 85,5 cm og 78 cm.
  • Tredjepladsen på præmiepodiet blev Patrick Christian Eriksson med en fin gedde på 73 cm fra Smedegraven.

Dagens helt store klima- og natur-kammerat blev formand Klaus Vestergaard, der i fraværet af de sultne rovfisk, fik rig mulighed for at samle skrald nok til en lille præmie. Præmierne var venligst sponsoreret 50/50 af foreningen og Fisk&Fang. Husk at de har en stor fin butik i Kvistgård, som har åbent mandag-lørdag.

Stort tillykke til vinderne, og især til Jens Hansen, der vandt med en flot gedde, og som havde været oppe før fanden får sko på.