Smuk gammel spejlkarpe til Claus Banholtz

Claus Banholtz, der i februar afholdt et ultra spændende foredrag om medefiskeri for foreningens medlemmer i Fiskehuset, har været afsted på en del karpeture i maj. Mange store karper har været oppe og hilse på. En af dem hører der også en lille beretning til.

Claus skriver:

Jeg ankom til søen fredag efter arbejde og kunne konstatere, at den kraftige vind kom direkte ind på den valgte plads, hvilket jo var helt perfekt. Knapt så fedt var det dog, at regnen så også kom i rå mængder.

Der skete intet fredag og lørdag, og der var heller ikke meget aktivitet på pladsen eller i søen helt generelt, fortsætter han. Heller ikke de andre fiskere, der lå rundt om søen fik rigtig noget. I løbet af natten til søndag aftog vinden en smule, og jeg kunne vågne op til en næsten blank sø, hvor jeg kunne se flere fisk vende på min fodring. Klokken skulle blive 5.15 før det første run kom, og efter en tung fight kunne jeg lande en smuk gammel spejlkarpe på 16,4 kg, som havde taget min snowman, dvs. en synkende boilie afbalanceret til vægtneutralt med en flydende pop-up boilie. I dette tilfælde bestod den af en Vitalbaits Nutty Crunch, toppet med en Citric-Tangerine pop-up. Det er min anden fisk på fire ture, hvor vægten har krydset 15+.

Kæmpe tillykke med fangsten til Claus. En fangst de fleste karpefiskere drømmer om.