Ask fanger småfisk

Ask Peter Futtrup, som både er bestyrelsesmedlem i foreningen, tidligere skribent ved Fiskeavisen og nu manden bag “Fishingtours” har igen været på vandet. Denne gang var udbyttet nogle spændende småfisk.

Hej Klaus

Så er jeg kommet hjem fra en tur til Jylland. Vi sejlede i en kammerats båd, men 30 sømil ude gjorde motoren knuder, så vi fik kun fisket småfisk under land. Her fik jeg bl.a. en skægtorsk på 300 gram (ny art, og derfor PR), Grå knurhane på 330 gram, Glyse på 90 gram og en makrel på 480 gram. Dem tilmelder jeg Årets fisker.

Mange tak til Ask for rapporten. Det er vist første gang, at vi har fået tilmeldt en fisk på 90 g til årets fisker konkurrencen, men lidt har jo også ret.

Jeg selv var i søndags en tur på Esrum Sø, hvor der skulle trolles gedder. Det blev til 3 timers fiskeri og 3 gedder op til 6,5 kg inden jeg måtte haste i land i forbindelse med et meget lokalt uvejr af dimensioner med kraftig regn, lyn og torden.

Esrumjollen sejler iøvrigt meget fint og eneste minus ved turen – udover uvejret – var at 3 af stangholderne i jollen manglede en skrue, og derfor var ubrugelige.

IMG_2341

Bådinspektør Jens Blom er orienteret, hvorfor vi forhåbentlig snart igen kan bruge stangholderne til det de er skabt til.