Fangstrapporter Forsidenyt Nyheder

Når Øresund viser sig fra sin bedste side

Juniorleder Zlatan Delic har været på Øresund, hvor han har oplevet et rigtig godt fiskeri fra foreningens trollingbåd Zimba.

Han har skrevet følgende beretning:

Jeg kørte forbi havnen ved 18-tiden for at se, om Zimba lå i havnen, eller om Asbjørn var ude, som set på bookingkalenderen på hjemmesiden. Ved ankomst er båden ude.

Jeg kører forbi Fiskehuset for i stedet at lave lidt videre på nogle grejting. 5 min efter kommer Asbjørn ind. Han var færdig med båden, og der var tilsyneladende intet at komme efter + at det var blæst op. Jeg var nu lidt i tvivl, om jeg skulle tage ned til båden eller ej. Jeg tog en beslutning og tog kassen ud af hånden på ham og så var det bare ned og sejle lidt i et par timer.

Kl. 19.15 sejlede vi ud 3 mand. Efter lidt vejledning fra lokale fiskere, så skulle makrellen gemme sig kort ud for Nivå havn. Jeg sejlede derfor i 5 min i retning mod Hven og fandt et spændende sted. Og så startede det! Mega store torskebuler! Så snart jiggen ramte bunden var der fisk!

Efter 20 min, stod vi med så mange fisk, at vi lige blev nødt til at revurdere situationen og ringe hjem for at høre om forældre også ville have en fisk. Der var grønt lys, og vi sejlede videre i håbet om en makrel. På det tidspunkt havde vi indenfor 20-25 min fået over 50 fisk (størstedelen genudsat). Meget få lå på 1,5 kg, ellers var det 3-4 kgs fisk. På let grej er det klasse og jeg er sikker på, at hvis man gav det en skalle, så var der også større fisk. Vi orkede simpelthen ikke flere fisk.
Vi kredsede lidt rundt og så fandt vi en makrelstime. Det blev hurtigt til 10-12 makreller, og så vendte vi snuden hjem. (Vi regnede ikke med fisk, så kassen udeblev = 1 times rensning og skrubning af båd blev det også til.
Torsk på 4 kg bedes meldt til årets fisker. Om det var den største i flokken ved jeg ikke, men jeg tog bare en op. Der var flere i “samme” størrelse.
Til andre der gerne vil prøve, så har jeg markeret buleområdet “Zlatan Tor” og “Zlatan Mak” på foreningens kortplotter.  God fornøjelse og husk murerbaljen!

PS: Det ville i øvrigt være fedt, hvis folk gad skrive fra hvad tid til hvad tid, de ønsker at bruge båden. Samt opdatere, hvis de er kommet i havn før tid. På den måde kan flere få gavn af booking og båd.

Mvh Zlatan

Tillykke med fangsterne til Zlatan og mange tak til ham for tip til Øresunds torsk og makreller. Som medlem med adgang til Zimba er det bare at komme afsted.