Obelix på jomfrutur til brakvandet

Hej alle

Zlatan og undertegnede tog igår Obelix på jomfrutur til brakvandet, nærmere bestemt Stege Nor. Vi var lidt spændte på, om der ville være hugvillige gedder, idet jeg for en måned siden havde været dernede med et temmelig ringe resultat. Tvivlen blev gjort til skamme, idet vi i løbet af dagen fangede 28 gedder, med 17 til undertegnede (ja vi havde naturligvis en lille konkurrence:-), men største til Zlatan. En meget livlig gedde på 6,4 kg.

Vi fik yderligere to gedder på lige knap meteren, og dagens bedste agn var klart gummi i forskellige modeller.

Obelix klarede turen fint, men vi fik da et brakvandsbad på turen tilbage til Stege Havn, da der var pænt store bølger i den stride modvind fra vest. Vinden var noget kraftigere end forventet og lå på et snit omkring 8-9 m/s med vindstød på +10 m/s. Et lille minus på turen var propelbeskytteren, der tog en del af topfarten og gjorde, at vi ikke kunne plane.

Der er dog flere steder i området meget lavvandet, hvorfor den er sat på af hensyn til brugere af Obelix, der ikke er udstyret med søkort og ekkolod eller har lokalkendskab.