Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Så har bådbrugerne gjort Zimba kampklar igen

Fik lige en glad mail fra Carsten Ryby, der er bådinspektør for foreningens trollingbåd Zimba. Han havde her fredag og lørdag samlet størstedelen af de aktive brugere til en ordentlig omgang rengøring, maling og polering. Ifølge Carsten gik arbejdet over al forventning med mange deltagere og højt humør. En stor tak til alle for indsatsen.

For at få adgang til Zimba skal man udover at deltage med lidt praktisk arbejde, være udstyret med speedbådskørekort, betale et ekstraordinært indskud på 500 kr samt tage et par korte sejladser med Carsten, hvor han instruerer om brug og hvor man får lov at sejle ud og ind ad Nivå Havn. Det må man så også sige er en yderst marginal indsats i forhold til, hvad man får ud af det, nemlig Danmarks billigste adgang til en velfungerende trollingbåd.

Zimba er nu tilbage i Nivå Havn, men synet af den kan også nydes på nedenstående billeder:

Vor juniorleder Zlatan Delic og undertegnede er formentlig med som aktive brugere af Zimba i løbet af sommeren, da vi også har fået øjnene op Zimbas fortræffeligheder. Øvrige medlemmer skal være yderst velkomne, da foreningens faciliteter naturligvis er til for at blive brugt.