Fangstrapporter

Drømmen der blev til virkelighed for Claus Banholtz

Jeg fik lige en sæsonbetonet og stemningsmættet rapport fra Claus Banholtz som I hermed også får fornøjelsen af:

Hej Klaus

Et af mine store mål har været en suder på +4 kg og lad os sige det på en pæn måde…….Det har taget lang tid, men en aften sidst i maj skulle ændre på det.

Det var slet ikke meningen at jeg skulle være ude, men muligheden bød sig og afsted jeg drog imod min sudersø, til at par timer, der skulle overgå min vildeste fantasi:-)

Jeg ankom til søen med en lille rygsæk og en bundmedestang, efter en lang travetur igennem diverse ukrudt og skov. Jeg havde blandet mit foder hjemmefra, så det var klar til at kaste ud, og allerede efter 10 minutter kunne jeg se flere gode bobleskyer, der afslørede suder på mit foder. På et tidspunkt lignede mit foderfelt en kogende gryde vand, så mit hjerte pumpede på højtryk.

Men hugge på mine majs ville de ikke, men så ca. 1 time senere rykkede min quiverspids sig 1 mm og et hurtigt tilslag gav fast fisk på stangen.

Fisken var tung og holdt bunden længe og efter et par meget lange udløb, kunne jeg endelig se fisken i overfladen, DEN ER KÆMPESTOR, tænkte jeg, og efter yderligere et par udløb, kunne jeg endelig lade fisken glide ind over netrammen….

Jeg var glad for, at jeg havde taget det store net med, for fisken målte 60,5 cm og vægten sagde 4,1 kg HOLD DA KÆFT. Jeg kunne hverken finde ord eller noget. Det eneste jeg kunne var at skrige min glæde ud over den ellers så fredelige skovsø.

Det er nu de store suder skal fanges og det blev den:-)

PS: Suderen var spækket med rogn, der nærmest var på vej ud af den. Det blev derfor kun til et par hurtige billeder, da jeg ville være sikker på, at den nye generation af suder kom godt afsted.

Mange hilsner

Claus Banholtz

STORT TILLYKKE til Claus med den hårdt pumpede kæmpesuder, der dels drøner lige ind som foreningsrekord og dels naturligvis også nu fører suderkategorien i årets fisker-konkurrencen.

Jeg har ikke modtaget andre meldinger de seneste dage, men mon ikke det helt igennem irriterende kolde og blæsende vejr har lagt en dæmper på NÅL-medlemmernes fiskeri. Det har det ihvertfald for mit eget vedkommende, der i weekenden ellers havde lagt op til et rovfiskesats aften/morgen på Skanderborg Sø i forbindelse med en familietur. Det blev dog på grund af vinden ikke til andet end en pindegedde. Mere interessant var det, at den blev fanget på en ny spændende jerkbait, der er lavet af genbrugsmaterialer af en fyr ved navn Mark Ellyatt. Hans jerkbaits har en super finish og går perfekt i vandet. Er man til den slags, så tjek lige hans hjemmeside: http://fishnfiction.blogspot.dk/

Ellers er der bare at sige, at jeg har lagt årerne ned i båden i Svanesøen. Disse har i en periode været opbevaret i Fiskehuset, da vi i bestyrelsen frygtede, at båden ville blive anvendt af ikke-medlemmer, som det var tilfældet flere gange sidste år. Nu prøver vi igen, da båden ellers ikke vil blive benyttet. Husk at båden skal bookes via kalenderen her på hjemmesiden.

PS: Der drønede lige en mail ind igår med billedet af en ny suder som Claus Banholtz fik forleden. Nyd synet 2,95 kg.

Suderen medfører at Claus nu puster Joachim Fabricius i nakken i årets fisker konkurrencen.