Fangstrapporter

Gedde fra åen fanget af Carsten Ryby samt opdatering pr. 9. juni 2010 af årets fisker konkurrencen

Se stillingen i årets fisker konkurrencen:

Opdatering pr. 9. juni 2010

Jeg (Carsten Ryby) havde planlagt, at jeg ville i åen lørdag aften, men vejret var kun til hjemlig hygge.

Søndag eftermiddag kunne jeg ikke holde mig længere så 6´stangen og de små spinnere blev smidt i bilen.

Der var ingen fiskere ved sammenløbet så jeg kunne få en god tur herfra og ned til jernbanen inden spisetid.

Ikke ret langt nede af åen fik jeg et hug, så den lille stang bøjede helt sammen ned til håndtaget. Hurtigt fik jeg løsnet bremsen. Jeg havde glemt, at jeg lige havde skiftet spole til 0.18 mm line. Efter et stykke tid med hidsige udløb kunne gedden landes.

59cm. 1,7Kg

Carsten Ryby

Nedenfor har Klaus opdateret konkurrencen om årets fisker 2010:

Siden seneste opdatering den 2. maj er det væltet ind med fangstrapporter, hvilket illustrerer, at vi nu er i en periode med rigtig mange gode fiskemuligheder på både kysten og i søerne.

På kysten har både Claus Banholtz, Peter Silberg og undertegnede været active og fået mange og flotte hornfisk op til 925 g. Peter Silberg har desuden fået ekstra bonus ved fiskeriet efter hornfisk, idet har også har snuppet et par fine havørreder ved Tippen på Østerbro. Undertegnede var med Niels Holler en tur ved Strandmøllekroen, hvor rygterne sagde, at der blev taget pæne kysttorsk op til 3,5 kg. Så store fik vi dem dog ikke, men blandt mange småtorsk lykkedes undertegnede at fange en fin torsk på 1,8 kg. i det begyndende mørke. Zlatan har også været ved kysten, nærmere bestemt området omkring Louisiana, hvor han gjorde store øjne, da han efter et godt hug på blinket kunne lande en rødspætte på 800 g!!

Geddefiskeriet er nu også kommet godt igang efter fredningen, og både Claus Banholtz og Peter Silberg har landet pæne gedder. Især Claus Banholtz´gedde på 9,4 kg taget på jerkbait vækker respekt!

Underligt nok er det ikke blevet til noget fra foreningens båd i Esrum Sø, selvom den allerede har været ude nogle gange. Undertegnede havde selv en tur derop i søndags, hvor 4 timers dørgning med woblere i forskellige vanddybder intet gav. Traditionelt fisker Esrum Sø dog bedst i de sene sommermåneder og efteråret, så vi må håbe, at der her kommer gang i fiskene. Næste gang jeg skal derud, skal jeg ihvertfald have agnfisk med, da disse heldigvis sjældent slår fejl.

I De Gamle Lergrave er det hyggelige medefiskeri kommet igang, og det er blevet til en enkelt fin brasen på 2,5 kg samt en del sudere op til 2,55 kg til Peter Silberg og undertegnede. Suderne bliver fanget ved både flåd- og bundfiskeri og fighter forrygende. Dette fiskeri kan absolut anbefales.

Klaus Vestergaard

Se stillingen i årets fisker konkurrencen: