Storgedde og sandart fra Bagsværd Sø

Hermed et par tilmeldinger til årets fisker konkurrencen fra Niels Godsk Jørgensen, der havde en fantastisk tur på Bagsværd Sø lige efter at isen var væk i starten af marts.

Fangsten er beskrevet af Niels i nedenstående link til Lystfiskeriforeningens side, så det vil jeg ikke gentage her. Jeg vil blot ønske Niels et kæmpe tillykke med de ekstraordinære fangster af gedde på 12,9 kg (116 cm) og sandart på 5,8 kg indenfor “den gyldne time” inden det blev mørkt. Fantastisk fangst!

Bemærk, at gedden muligvis er den samme som den Thomas Ratzlaff fangede forleden. Historien er faktisk endnu vildere, idet en tredje gut jeg kender for en måned siden fra isen fangede nøjagtig samme gedde som den Niels efterfølgende fangede på wobler. At det vitterligt er den samme gedde kan man se på dens tegninger, der ligesom vores fingeraftryk er unikke. Der findes desværre ikke et billede af Thomas´ gedde fotograferet fra samme side som de to andre, da man ellers så nemt kunne fastslå om der var tale om en og samme gedde.

Sandarten på 5,8 kg som Niels fangede samme dag var en marginal forbedring af en tidligere fangst fra januar, hvor Niels på en tur med undertegnede snuppede en på 5,67 kg. Han er vist flyvende i øjeblikket.