Sommermakrel i Øresund

Det vælter med makreller i Øresund og flere af vore medlemmer har haft bonanzafiskeri med mange og store minitun.

Således også Peter Lottrup, der skriver:

Makrellerne gemmer sig lige nord for Hven. Var ude med en ven og 2 børn her til aften. Største fisk var en tromletyk sag på 850 gram. Der var to yderligere på næsten samme størrelse.

Sildene er nu også kommet og der blev tanket op til, at der kan fiskes med flåd næste gang. På toppen gik vi også 3-4 torsk med største på 2,5 kg.

Det er super underholdning, og så smager de jo godt, hvis man får dem opbevaret fornuftigt. Et tip herfra er medbringe isposer og en frostboks. De færreste fangne fisk har det godt efter en halv time med mindre de køles ned.

Et andet medlem, Thomas Ratzlaff, har også været på makreljagt og han øger ovenikøbet sit forspring i årets fisker konkurrencen. Som han skriver: Så blev det endelig tid til en nogenlunde makrel, som blev fotodokumenteret. 640 gram taget ved færgerne på flåd / sild.

Tillykke med fangsterne. Det er bare at komme afsted, mens de fortsat huserer i kæmpe stimer!