Laksetur uden laks

Et par dage i min sommerferie skal jeg have kureret min laksefeber i det jyske enten ved Skjern Å eller Storåen. I år havde jeg allieret mig med Morten Skovmose fra foreningen, da vi deler samme interesse, hygger os gevaldigt og ellers sparer nogle penge ved at rejse sammen.

Morten skrev nedenstående opslag i foreningens Facebook-gruppe:

Formanden og jeg var på endnu en dejlig tur til smukke Storå og Skjern Å.

3 dages intens jagt

Igen svære forhold, denne gang med høj sol, bagende varme og stille vejr

Vi startede i Storå på Bur-strækket (Lystfiskerforeningen af 1926), hvor vi så flere laks springe og havde visuel kontakt med enkelte fisk.

Vi havde begge et hug, dog uden at de blev hængende.

Næste dag var vi også ved Storåen, nærmere bestem zone 1 og 3 administreret af Holstebro & Omegns Fiskeriforening (HOF). Det gav en masse aborrer, men det var ikke just dem vi var kommet efter.

Sidste dag blev der fisket i fantastiske Skjern Å, hvor det blev til et par gedder til os hver samt et enkelt hug til Klaus af en havørred på ca. 70 centimeter, der ikke fik ordentlig fat.

Et vejrskifte kom ved middagstid og i næsten sidste kast krogede jeg en fin 3 kilos havørred , der efter tre spring ud af vandet, desværre røg af den modhageløse krog lige ved netkanten. Fighten gav blod på tanden, men kraftig torden og lyn satte en stopper for mere fiskeri denne gang. Vi vendte snuden mod Sjælland ved 13-tiden.

Vi har begge laksefeber og vender stærkt tilbage i næste måned 😊👍🏼

K&B

Morten

Tak for endnu en god tur til Morten. Ærgerligt, at det ikke som sidste år blev til laks, men de skal nok komme en anden god gang.