Aborretur til Sverige

Mange af vore medlemmer holder meget af aborrefiskeri i alle former og alle steder. En af dem er Niels Godsk Jørgensen, der i sidste uge tog turen over broen med hans fiskemakker Per Lien Pedersen.

Niels beretter:

Jeg var inviteret til Kalmarsund mandag-tirsdag den 14.-15. oktober for at se om vi kunne fange nogle af de store aborrer der findes der.

Vejret var fantastisk med sol og næsten ingen vind og træerne var i fantastiske efterårsfarver. Turen var dermed næsten reddet inden vi kom i gang med at fiske. Det var godt, da der skulle søges og fiskes i mange vige, på stengrunde samt i dybe huller før de første aborrer fandt behag og huggede på vores jigs.

Førstedagen mandag endte med 9 aborrer i båden til tre mand. 2 stk til Peter (guiden fra Petersfiske) på 1,1 kg og 1,3 kg og 3 stk til mig 0,7 kg, 1,0 kg og 1,4 kg. Hertil fik Per 4 stk på 0,7 kg – 1,3 kg – 1,35 kg og 1,7 kg. Som bonusfangst fik vi ca. 20 gedder på 2 til 4 kg i løbet af dagen.

Tirsdag blev en hård dag med kun 3 aborrer i båden med en til hver. Peters aborre var dog en fin fisk på 1,6 kg. Herudover blev det til yderligere en masse mindre gedder.

Vores guide Peter sørgede for eksklusiv frokost begge dage.

Min største aborre på 1,4 kg fra turen tilmeldes årets fisker konkurrencen.

Mange tak for beretning og et stort tillykke med fangsterne. Det er altid spændende at prøve nye fiskevande og særligt Kalmarsund er et absolut hotspot i Sverige.