Søslange og andet godt fra Esrum Sø

Peter Møller, der er en af foreningens veteraner i forhold til at fiske på Esrum Sø, var ude onsdag i sidste uge i det flotte vejr.

Peter skriver:

Fin dag på Esrum i onsdags. 12-15 aborrer i klassen 300-500 gram. En enkelt af de større på 1,25 kg. Tre gedder blev det også til 5 kg, 6,1 kg og 7,6 kg.

Desuden en bonus i form af en ål på hele 2,25 kg. Jeg var med denne sikker på, at det var endnu en gedde der havde hugget. Fighten var faktisk meget ligesom en 4-5 kilos gedde. Masser af udløb. Først helt oppe i overfladen, blev jeg klar over, at det var en ål. Da jeg skulle nette den, viste der sig en stor forskel i forhold til andre fisk. Banditten kunne simpelthen bakke ud af nettet. Det skete tre-fire gange inden jeg måtte skifte taktik og nette halen først. Ålen var i øvrigt fuldstændig umulig at håndtere. Derfor kunne jeg bl.a ikke måle den eller tage et fornuftigt billede (som det ses nedenfor):

Alle fisk blev taget på agnfisk. Tilmeldes årets fisker konkurrencen.

Kæmpe tillykke med fangsterne, der må siges at være godkendte. Især ålen, nærmere betegnet søslangen, er bemærkelsesværdig og den ryger da også direkte ind og bliver ny foreningsrekord, idet den slår Christian Lohmanns ål fra 2020 på 2.120 gram fra Usserød Å.