Havørred, gedder og aborrer til Marius

Kalenderen flaskede sig forleden, så det kunne lade sig gøre at komme på vandet et par gange i løbet af et par dage med Marius, den ene af foreningens dygtige juniorledere, der altid er klar på en tur.

Marius beretter:

Et par super fede fisketure med Klaus her over weekenden har givet nogle super fine fisk.

Første tur var vi ude i Klaus’s alujolle ved Stevns for at fange nogle aftenhavørreder. Cato Jürgensen, en af hans gamle fiskevenner, var også med på turen.

Alle forhold lugtede bare langt væk af super fiskeri, men som altid kommer der tit et men… Vandet var nemlig fyldt med flydende tang der gjorde fiskeriet stort set umuligt. I korte perioder kunne vi heldigvis finde områder uden flydende tang og det blev udnyttet! En lille kystwobler fisket hurtigt gav en super flot havørred på 55 cm.

Der skulle ikke gå meget mere end et døgns tid før der igen kom et opkald fra Klaus. Denne gang inviterede han til en kort aftentur på Esrum Sø efter nogle aborrer. Vi var på fiskepladsen ca. 17.30, hvorefter vi fiskede nogle timer frem indtil solen gik ned. Det blev i alt til 7 aborrer og 2 gedder.

Største aborre til undertegnede vejede 895 gram, mens de to gedder vejede ca. 6 kg og 7 kg.

De to gedder kom som bifangst på det lette aborregrej. Tak for nogle super ture Klaus! Ser meget frem til den næste!

Selv tak – det var en fornøjelse at have dig med Marius. Godt fisket! Næste gang er det vist min tur til at fange fisk. Især på Esrum Sø turen fik jeg så meget baghjul af Marius, at jeg nærmest ikke havde tid til andet end at tage billeder og sejle os til de gode pladser. Jeg havde dog også et par fine gedder og en enkelt større aborre på krogen, men de klarede genudsætningen selv. Aborrerne jeg fik var i størrelse small, så der er vist ikke andet at gøre end at tage en tur mere.