Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Fri passage i De Gamle Lergrave

Et arbejdshold bestående af en flok NÅL-medlemmer fik forleden aften skabt frit gennemløb/passage mellem bl.a. Langesø og Svanesø i De Gamle Lergrave.

Det var vores lodsejer Den Hageske Stiftelse, der havde bedt om foreningens hjælp til at fjerne grene, da vandet ikke længere kunne flyde frit mellem søerne, som det ellers skal for at vandet kan løbe ud i Øresund når det har regnet meget.

Som det ses på billedet ovenfor kom der godt gang i vandet og der er nu bl.a. fri passage mellem Langesø og Svanesø.

Nedenfor før- og efterbillede fra overgangen mellem Svanesø og den lille sø bag “Platformen”, hvor der samler sig meget andemad.

Fremadrettet skal man huske et par gummistøvler, hvis man skal en tur ud på “Tangen”. Der må fremover ikke lægges grene for at lave “broer”, da vi så igen vil få “bæverdæmninger”, der stopper for gennemløb.

Mange tak for indsatsen til de frivillige på arbejdsholdet, der talte Marius, Peter, Anders, Niels og undertegnede.