Pike Fight 2019 i modvind

Hej alle

Foreningens årlige Pike Fight i Stege Nor blev afholdt igår, hvor hele 9 deltagere, heraf 4 juniorer, havde meldt sig klar. Det blev mere end svært..

Optakten til Pike Fight havde ellers været lovende, da jeg ugen før på en kort testtur havde snuppet 7 gedder i den normale størrelse 3-5 kg sammen med en makker.

Vejrudsigten igår havde lovet vestenvind, der skulle stige op til 8 m/s ved 15-tiden, men i praksis måtte vi konstatere, at vinden steg til 8 m/s, allerede da vi kom på vandet ved 9-tiden. Vinden tiltog yderligere opad formiddagen, og den blev et problem, da den betød mængder af flydende tang, der konstant fangede vores agn. Hertil havde Hans, Marius og Peter problemer med en startsnor i foreningens alujolle, Obelix, der pludselig ikke ville “løbe tilbage” samt med beslaget til den frontmonterede elmotor, hvor en svejsning var gået løs pga. bølgegang. Problemerne medførte at Obelix måtte på slæb nogle gange. Billedet øverst er fra hjemturen, hvor det var Fiskeringsjollen, der måtte agere slæbebåd, mens billedet nedenfor viser min jolle i samme funktion, bare tidligere på formiddagen, og mens vinden var moderat.

Gedderne var heller ikke i stødet, og vi endte med kun at fange en enkelt gedde på de knap 4 timer konkurrencen varede. Juniorerne Mads og Rasmus, der var med i min jolle, havde hver et hug mere, men ingen af disse blev desværre hængende.

Stemningen under Pike Fight fejlede dog ikke noget, og der var blevet kæmpet flot i alle joller. Præmier i form af t-shirts med geddemotiv, venligt sponseret af Forst & Jagthuset, blev uddelt til de fire juniorer, Mads, Marius, Peter og Rasmus, mens alle øvrige præmier, der var sponseret af foreningen, blev uddelt ved lodtrækning.

Vi afholder naturligvis Pike Fight igen næste år i sommerferien, hvor vi bare må håbe på bedre forhold og fangster.