Kategorier
Artikler Fangstrapporter Fangstrapporter Forsidenyt Nyheder Nyheder

Karpetur til Polen med succes

Hej alle,

Foreningens kasserer Claus Banholtz får også tid til at fiske. Senest har han været på sin årlige karpeuge, der denne gang gik til Polen.

Claus skriver:

Netop vendt hjem fra en uges fiskeri i Polen med min gode kammerat Steffen.

Fiskeriet var langt fra det normale, hvor fangster af mange store karper er normalt i det pågældende vand.

Denne uge skulle det dog være anderledes , men vi fik ændret taktik / plads / agn osv. … så det totale antal blev 16 fisk i alt til os to mand.

11 fisk til Steffen og 5 fisk til mig ( 3 mistede 🥸)

Største fisk til mig udover skælkarpe på 20,0 kg (billede øverst i artiklen) var:

Spejlkarpe på 22,2 kg

Spejlkarpe 15,0 kg

Græskarpe 14,0 kg

Græsser 13-15kg ( den sprang ud af måtten inden vejning / billede.. )

Alle mine fisk blev taget på en Vital Bait Banan GLM Hard hook boillie, fisket med en gul pop up plastikmajs på toppen .

Hele søen producerede ca 45 fisk i ugens løb … så til trods for de svære vilkår, er vi yderst tilfredse med vore fangster.

Og mon ikke vi vender tilbage til søen.

Stort tillykke med de vilde fangster og mange tak for beretning. Der er vist ingen tvivl om at Claus & Steffen har haft en god uge. Rigtig mange karpefiskende danskere tager hvert år til især Polen, Italien, Frankrig, Holland, da snitstørrelsen bare er i en anden kaliber end herhjemme.

Knæk & bræk

Klaus