Østersøbombe til Peter Kirkby

Hej alle

Så kom der lige en melding fra Peter Kirkby, der i dette forår har fået fisket en del på kysten og fanget rigtig mange havørreder. De store har dog glimret ved deres fravær, men det blev der lavet om på for et par uger siden. Peter nappede nemlig her en usædvanlig flot havørred på en tur ved en af vore kyster. En rigtig Østersøbombe på 3,7 kg og 67 cm, der ifølge Peter lunede godt:-)

Et stort tillykke herfra.

Junior Peter Fog Pedersen udfisker formanden

Hej alle

Så var det igår min tur til at blive udfisket. Peter Fog Pedersen postede således nedenstående i vor lukkede Facebook gruppe:

Tur på Tissø

Idag var Klaus og jeg taget en tur på Tissø. Vi havde lidt svært ved at finde fisk men det lykkedes da at finde lidt hist og pist. Det blev til 8 gedder, 6 til undertegnede og 2 til Klaus. Største på ca 4,5 kg.

Natkonkurrence i Poppelsøen gav præmier til NÅL-juniorer

Hej alle

Fik lige denne melding fra junior Kristoffer Kindberg, der sammen med Peter Fog Pedersen har været på størjagt:

Hej Klaus

Deltog i natkonkurrence hos Poppelsøen i Ballerup. Ialt blev det til 7 fisk,heraf 3 over 10 kg. Største fisk på 18,9 kg blev fanget af Peter, mens jeg snuppede en på 11,6 kg.

Juniorerne har også styr på gedderne i De Gamle Lergrave

Hej alle

Endnu en rapport fra de seneste ugers geddebonanza. Denne gang er det junior Marius Dam Jespersen, der har været en tur dernede sammen med Peter Fog Pedersen:

Super fed dag i lergravene
Peter og jeg var taget i lergravene i et par timer. Vi startede i den lange sø. Vi havde taget vores jerkbaitstænger med, og der skulle ikke gå mange kast før Peter fik et hug lige inde foran land på en hjemmelavet jerkbait af en +7 kg gedde. Et par kast efter fik jeg en gedde på 4,5 kg.

Albert vandt årets geddekonkurrence

Hej alle

Geddekonkurrencen idag var en af de rigtig gode, med hele 16 deltagere, pragtfuldt vejr og fangst af mere end 25 gedder. Prikken over det berømte i og noget der virkelig luner, var, at juniorerne udfiskede seniorerne big time.

Førstepræmien, der bl.a. var et gavekort fra Hvidovre Sport på 500 kr, gik til Albert Nielsen, der fangede en gedde på 96 cm.

Mere optakt til geddekonkurrencen søndag den 14. maj kl. 7-12

Hej alle

En meget kort eftermiddagstur på Svanesøen, den næststørste af lergravssøerne, resulterede igår i 7 gedder til Peter Møller og undertegnede. Den ene af de fangne gedder var pæn, dvs. +5 kg. Den tog en klassiker, nemlig en leddelt rødhvid Hi-Lo wobler.

Fangsterne lover godt for søndagens geddekonkurrence, hvor 1. præmien er et gavekort til Hvidovre Sport på 500 kr. Der er en del andre grejpræmier bl.a. sponseret af Forst & Jagthuset i Lyngby, så mød op i tidsrummet 7-12.

Alle der bare fanger en gedde over 50 cm er garanteret en præmie. Der må maksimalt fiskes med to stænger efter gedder og jollerne i de to største søer må sammen med flyderinge ikke benyttes under konkurrencen. Fiskeriet er naturligvis catch & release, hvor det eneste der kræves er, at fangeren måler længden inden udsætning. Hver fisker kan tilmelde sin største gedde. Der vil være bonuspræmier til dem der også får samlet affald under konkurrencen.

Vi mødes ved busstoppestedet i bunden af den lange sø lidt før kl. 7. For de mindre morgenfriske er det dog også muligt bare at støde til op af formiddagen. Konkurrencen slutter kl. 12, og kl. ca. 12.15 er der præmieoverrækkelse samme sted som vi starter.

Vel mødt