Langebonanza og torskekrig

Hermed endnu en af de mange nyheder fra foreningens lukkede Facebook gruppe, som jeg mener, at flere medlemmer og andre gæster på hjemmesiden bør høre om. Ion skrev følgende:

Lars Johansen (der i parantes bemærket også er medlem af foreningen) og manden selv er lige nu på vej hjem fra Nordsøen efter langebonanza og torskekrig på Bodil. Resultatet blev PR til Lars på lange 5,5 kg og torsk op til 9,0. Selv nappede jeg 26 langer op til 9,9 kg (!) og torsk op til 9,8 kg (!). Irriterende størrelser men fine fisk.

Læs resten

PR gedde og første gedde på jerkbait til Marius på tur til brakvandet

Torsdagens gode tur gav mod på mere, og lørdag fik alujollen så endnu en tur i brakvandet. Da Rasmus og Louis begge var forhindret i at tage med, var det en anden af foreningens skrappe juniorfiskere, nemlig Marius Dam Jespersen, som kom med på tur. Han havde vist ligesom Peter Fog Pedersen en rigtig god tur, idet han dels fangede en ny PR gedde på 6,55 kg, og dels fik sin første gedde på sit nyindkøbte jerkbaitsæt.

Læs resten

Peter gav seniorerne baghjul i brakvandet

For at give lidt ekstra at konkurrere om, havde jeg lovet drengene, som var med på mandagens størtur, at tage den, som fangede den største, med på geddefiskeri i brakvandet på min førstkommende tur. Den, som fangede den næststørste, ville være den næste i rækken og så fremdeles. Som det kan læses i forrige artikel vandt Peter Fog Pedersen konkurrencen, og det var derfor også ham, som var med torsdag den 14. juli.

Læs resten

Obelix på jomfrutur til brakvandet

Hej alle

Zlatan og undertegnede tog igår Obelix på jomfrutur til brakvandet, nærmere bestemt Stege Nor. Vi var lidt spændte på, om der ville være hugvillige gedder, idet jeg for en måned siden havde været dernede med et temmelig ringe resultat. Tvivlen blev gjort til skamme, idet vi i løbet af dagen fangede 28 gedder, med 17 til undertegnede (ja vi havde naturligvis en lille konkurrence:-), men største til Zlatan. En meget livlig gedde på 6,4 kg.