Kæmpe bornholmerlaks til Jacob

Jacob Nygaard, der gennem tiden har fanget mange flotte saltvandsfisk, tog en PR-laks på hele 16,3 kg på en tur til Bornholm i Påsken.

Jacob skriver:

En Bornholmstur her i Påsken blev det til i år. Det blæste meget, hvilket gjorde fiskeriet hårdt ind imellem. På den sidste dag ved 17-tiden kom der efter nogle sløve dage rigtigt gang i fiskeriet. Jeg mistede først en laks på sideplaneren, men lidt efter var der igen hug på den. Fighten varede ca. 50 minutter, da den tog nogle lange udløb med dybe stikninger mod bunden, og lavede nogle akrobatiske spring, der bedst beskrives som halve “Free Willy spring”. Laksen kom dog ind og den var hele 110 cm lang cirka, og vejede 16,3 kg. Den blev fanget på en mini-hybrid med enkeltkrog og dobbelt springning.

Kæmpe tillykke til Jacob med PR-laks, der i den grad ryger ind på førstepladsen i foreningens året fisker konkurrence i laksekategorien. Den bliver meget svær at slå, men vi har i foreningen flere skrappe trollingfiskere, så det er ikke helt umuligt.