Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Invitation til elbefiskning i Esrum Å

Skulle der igen i år være nogle af foreningens medlemmer, der måtte have lyst til at deltage i det spændende elfiskeri efter moderfisk, bliver der traditionen tro igen mulighed. Vi er nemlig via vort samarbejde med Esrum Ålaug og Fiskeringen inviteret med for femte gang.

De moderfisk der bliver elfisket i Esrum Å er også dem, der i sidste ende leverer ørreder til Usserød Å og Nivåen, så der er bestemt et ekstra godt formål i det.

Elbefiskningen i Esrum Å bliver i år afholdt i weekenden den 21.-22. november, og hvis der bliver brug for det, også lørdagen efter (den 28. november). De seneste tre år er der ifølge Benny Østergaard fra Esrum Ålaug blevet fanget nok ørreder efter den første weekend, hvorfor vi kun satser på at være med her.

Vi starter kl. 9.30 begge dage, og er færdige ca. kl. 15. Udgangspunktet er klækkeriet ved Esrum Møllegård, hvor vi mødes og klargør grej og fordeles i bilerne, så der er så få biler som muligt. Det er hovedsageligt folk, der kan deltage i åen og flytning af fisk, som der er brug for, da der i år pga. corona kun er et begrænset antal pladser.

Vi har i vores forening fået mulighed for at deltage med 6 personer pr. dag. Er du interesseret, så send en mail til undertegnede på klausvestergaard12@gmail.com senest mandag den 9. november. I tilbagemeldingen må du gerne skrive, hvilken dag du kan deltage (den 21. og/eller den 22. november).

PS: Som en sidegevinst ved at være med, lærer man hvor de store ørreder gemmer sig. Ikke dårlig viden, når man fisker i de danske åer.