Bonussandarter på geddeture

Hej alle

Marius Dam Jespersen, foreningens juniorleder, er på efterskole i øjeblikket, hvor han får fisket en del. Seneste tur var på en sø i Jylland, hvor der skulle jagtes gedder med store sild. Gedderne var ikke i stødet, men med hjælp fra Albert lykkedes det Marius at lande en flot bonussandart på 76 cm og 4,1 kg. Marius er med på at sandart er fredet i maj, så den blev naturligvis straks genudsat.

Tillykke med fangsten. Læs mere om Marius på side 96 i seneste nummer af Sportsfiskeren. Jeg er temmelig sikker på, at vi kommer til at høre om flere fangster fra ham i fremtiden.

En af foreningens andre skrappe fiskere er Mikkel Meelby Krarup, der tidligere på hjemmesiden har gjort sig bemærket med store gedder. Det var da også under geddefiskeri på Lyngby Sø med spinner, at han som bonusfangst snuppede en sandart på 77,5 cm og 4,57 kg. Virkelig en flot fangst, der naturligvis også blev genudsat, så den kunne vokse sig endnu større.