Artikler Fangstrapporter Fangstrapporter Forsidenyt Ikke kategoriseret Nyheder Nyheder

Trollingørred fra Zimba

Efter at foreningens trollingbåd Zimba blev klarmeldt for nylig, er der en del medlemmer, der allerede har været afsted. En af dem, der har været ude er Jacob Nygaard, der er en af foreningens medlemmer med saltvand i blodet.

Havørred 4,5 kg

Jacob skriver:

Efter afbud fra flere folk, blev det til en solo trollingtur i dag for mig med Zimba. Meget stille morgen, men efter kl. 13 kom der masser af torsk og sej i båden. Fik dog også en havørred på 4,5 kilo, men måtte bruge gaffen på den, fordi jeg i første forsøg på en landing tabte nettet i vandet.

Jeg fik efterfølgende fisket nettet op efter jeg fik landet ørreden, så alt udstyr kom heldigvis med hjem. Alt i alt en god dag på vandet med fantastisk vejr.

Et stort tillykke til Jacob med fangsten af havørreden. Den er vist årets hidtil største, og også tilmeldt årets fisker konkurrencen. Mon ikke at den kan give blod på tanden til andre. Ifølge Jacob blev havørreden taget ude på Lous Flak, der gennem tiden har leveret rigtig mange flotte havørreder.

Undertegnede var selv en tur derude fredag i Påsken med alujollen i sukkervejr sammen med Jens Blom.

Det blev til en vellykket test af trollinggrejet og en stak mindre torsk og en sej, men desværre ingen ørreder.