Fladfiskebonanza på Lappegrunden

Jacob Nygaard, en af foreningens lystfiskere med saltvand i blodet og hang til fisk man kan spise, har været afsted igen efter fladfisk.

Jacob skriver:

Efter et tip om at en god storm normalt efterlader godt vand til fiskeri, besluttede jeg mig for at prøve Lappegrunden ved Helsingør. Fiskeri med en kombination af børsteorm og tobis gav rigtig mange fladfisk, heriblandt godt 20 skrubber, 2 pighvar, og 1 slethvar, der kom med hjem. Fangede også en meget lille fisk som jeg ikke ved hvad er, måske nogen kan hjælpe med at identificere den?

Jacob
Tillykke med fangsterne til Jacob, der efterhånden må have nok fisk i fryseren. På foreningens Facebookgruppe blev det iøvrigt hurtigt afklaret, at den lille fisk var en havkarusse.