Bækørredjagt i Lindes Å og i Holme Å

Så kom der en lille beretning fra Erik Walter Nielsen, der ofte tager på tur efter bækørreder.

Erik skriver:

Hej Klaus,

I Pinsen var jeg ved Lindes Å med en kammerat, som var med for første gang. Han var helt solgt, og havde flere hug med bl.a. en fisk, som han antog til at være over kiloet. Han var dog meget glad for at lande en fin lille bækørred, som kom ud ugen.

Selv havde jeg kun en fast fisk, som kom på land. Smuk fisk på 750 gram og 42 cm, lige under broen, hvor vi har parkeret, når du var med. Det er den på det øverste billede.

Den 24.-25. maj var det tid til den den årlige tur til Holme Å ved Hovborg. Hovborg Fiskeriforenings aktiviteter er overtaget at Starup Fiskeri Forening, som nu byder på en del mere fiskevand. Et døgnkort (ja døgnkort) koster nu kr. 125,00. Jeg tog en flot bækørred på 38 cm (foto nedenfor), samt to omkring 32 cm og en lille kildeørred på vel 20 cm.

Majgøgeurten blomstrede, og man skulle indimellem passe på, hvor man satte fødderne. Porse blev der også plukket.

Alle 3 dage var vejret næsten for godt og ved lav vandstand, var fiskeriet ikke udbytterigt, men naturen er skøn og opholdet på Hovborg Kro er fantastisk.

Erik Walter Nielsen

Mange tak til Erik for beretningen, som nok skal kunne inspirere en og anden til tur efter de smukke bækørreder.