PR-rimte fra Tryggevælde Å

Fik lige en spændende fangstrapport fra Marcus Krag, der er en af foreningens hard core specimenfiskere. Han har været en tur til Tryggevælde Å efter rimter. Han skriver:

Hej Klaus,

Jeg vil gerne tilmelde en rimte på 54 cm og 2720 g, som samtidigt er ny personlig rekord fanget den 6. april 2018 i Tryggevælde å.

Det meste af rimtesæsonen gik med at bygge hønsehus, men heldigvis var vejret med mig og gydningen var ikke engang påbegyndt, da kalenderen viste 6. april og jeg til alt held lige kunne klemme et par timers fiskeri ind efter rimterne i Tryggevælde å. Jeg fik ret hurtigt den første fisk på land, men efterfølgende missede jeg flere hug og satte et flåd i brinken på modsatte side. Jeg var helt tydeligt ude af træning og da jeg en time senere havde fået yderligere et par fisk, lykkedes det mig at miste ikke mindre end 7 hug i træk. Virkelig frustrerende, så jeg valgte at prøve med et super lille stykke brød. Det gav pote, da jeg kort efter krogede en tung fisk, som efter en udramatisk fight kom sikkert i nettet. Nok den tykkeste rimte jeg har fanget til dato og samtidigt også den tungeste på hele 2720 g og klar ny PR. Efterfølgende fik jeg et par stykker mere samt en brasen på lidt over 2 kg. Alt i alt en super skøn dag.

Vh

Marcus Krag

Et stort tillykke herfra med PR-rimten – en virkelig specimenfisk, som man kan vente mange år på at fange. Den bliver svær at slå i foreningens årets fisker konkurrence.