Endnu en kæmpe Esrum-aborre til Asger

Så har Asger igen slået til på Esrum Sø, hvor han på en fisketur med sin kone Tine i lørdags snuppede endnu en storaborre fra foreningens jolle.

Asgers fangstberetning lyder som følger:

Aborre1.760 gram

Vi har højtryk, solskin og en vind på 9 m/s. Perfekt vejr til drivfiskeri og det gør vi ved Løjtnanten. Rigget er dropshot med softbait og et 20 grams lod for at holde kontakt med bunden. Pludselig viser ekkoloddet en kompakt og meget afgrænset to meter høj stime af aborrer. Vi driver direkte igennem og så falder hugget. Det er allerede der klart, at det er en stor aborre og så kommer fighten. Op vil den ikke frivilligt. Der bliver taget line lige så meget som jeg kan tage ind, men til sidst er det mig, der har overtaget og op kommer den direkte i nettet. Sikkert landet og med adrenalinen pumpende kan jeg endelig nyde synet. Den er stor og med smukke farver. Hurtig vejning og måling og et billede senere udsættes den igen på de 16 meter, hvor den kom fra. Den skal “motioneres” en del før den kan svømme. Det lykkes og afsted til sine artsfæller kommer den. Tine og jeg kæmper en brav kamp for at finde stimen igen men uden held. Sørens, at vi ikke havde den frontmonterede elmotor på, så vi kunne have parkeret ovenpå stimen. Trods manglende held med at finde stimen igen var det en perfekt dag.

K&B

Asger

Tusind tak for medrivende fangstberetning og et kæmpe stort tillykke med fangsten til Asger, der naturligvis også har tilmeldt den til Esrum Open.

Peter Møller og Jens Blom var også på Esrum i onsdags efter aborrer. De glimrede dog ved deres fravær, trods perfekte agnfisk fisket på bunden i et gunstigt vejr med nul vind. Gedderne ville dog gerne lege med, og det blev til 12 stk op til knap 6 kg. En ganske flot fangst må man sige.

Via min rolle som en af de tre arrangører af Esrum Open (Teunis Jansen (LF) og Thorkil Foldager (SU) er de andre to) hører man mange gode ting. Senest har jeg hørt om to 9-kilos gedder, hvoraf den ene netop er tilmeldt. Den anden mangler fortsat, men den skal nok komme, da den vil rykke rundt på stillingen i den samlede individuelle konkurrence.

Vores forening er i år noget efter Lystfiskeriforeningen i foreningskonkurrencen, hvorfor jeg kun kan opfordre vore medlemmer til at komme på vandet. Der er gode muligheder for at fange en stor gedde eller en stor aborre.