Obelix på weekendtur til brakvandet

Foreningens alujolle er heldigvis blevet luftet en del gange i år, heriblandt også på et par weekendture. Senest var Mikkel afsted med sin fiskemakker til brakvandet, nærmere bestemt Stege Nor. De så masser af gedder, men langt de fleste var desværre følgere, som svømmede 2-3 meter efter deres kunstagn. Det var ifølge Mikkel temmelig frustrerende. Samlet fangst for turen blev dog 15 gedder, hvoraf de fleste huggede i den gyldne time omkring solopgang og solnedgang. Nogle huggede endda i mørket.

Tillykke til Mikkel og hans makker med fangsterne. Så vidt jeg er orienteret, er det faktisk ikke nogen dårlig fangst – selv efter en hel weekends fiskeri, da fangsterne i år af en eller grund har været uhyre svingende. Flere af mine hard core geddefiskevenner har sågar oplevet nulture (eller tæt på), så man kan roligt konkludere, at fiskeriet har været betydeligt sværere i år i forhold til sidste år i samme periode.