Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Elfiskeri i Esrum Å

Som tidligere nævnt på hjemmesiden var vi – via vort samarbejde med Esrum Ålaug – for andet år i træk inviteret med til elfiskeri i Esrum Å. Dette foregik i den forgangne weekend. Fra foreningen var der 5 der deltog lørdag, nemlig Hans, Bjarne, Erik, Thomas og Marius.

Hans, der også var med sidste år, beretter, at der ialt bare om lørdagen blev elfisket 78 (!) havørreder, hvoraf ca. 10 vejede i niveauet 7-8 kg. Hans skriver også, at de havde for få net med. Men, som han skriver, hvad betyder det! Marius snupper dem jo så bare med de bare næver. Han snuppede en i halen og smed den i nettet. Sejt gået!

Billedet ovenfor og dem nedenfor er taget af Bjarne, der holdt øje med, at alt gik som det skulle.

Ingen fra vores forening var mig bekendt med søndag, hvorfor jeg skrev til Benny fra Esrum Ålaug for at høre om søndagens elfiskeri. Han skrev følgende:

Hej Klaus

Søndagens fiskeri var bedre end forventet, især hvad størrelse angår. Vi måtte således stoppe fiskeriet allerede inden vi nåede Esrum by, da hyttefadet var fyldt med rigtig store fisk. Største ørred var en han på ca. 9 kg (!). Derefter kom 20 til 25 stk. med en vægt i niveauet 5-7 kg og så ca. 25 stk. med en vægt i niveauet 3-5 kg. Resten var ørreder i niveauet 1,5-3 kg. Gennemsnitsstørrelsen var således meget høj søndag, og antallet var næsten det samme som lørdag, men opnået på under halvdelen af strækningen.

Det var hyggeligt at I var med og til Store Strygedag på søndag den 26. november er I naturligvis også meget velkomne. Der vil være pølser og noget at drikke til en billig penge og man behøver ikke at tilmelde sig.
Hilsen Benny

Alle fra vores forening var enige om, at det var en spændende og rigtig god oplevelse, så stor tak til Esrum Ålaug for at vi måtte være med. Vi deltager meget gerne igen til næste år.