Efterårssæsonen på Esrum Sø nærmer sig – Husk Esrum Open

Hej alle

Jeg var en tur på Esrum Sø i sidste uge for at tjekke vores jolle Hanna og om de store aborrer var til at tale med. Der er nemlig fanget et par gode de seneste uger ifølge esrumopen.dk.

De store aborrer ville desværre ikke lege med, men det blev da til en enkelt 2,5 kilos gedde på jigstangen. Pirk og vertikaljigging prøvede jeg også, både efter aborrer og gedder. Ærgerligt nok fik jeg i stedet for geddestangen med forfang, lige taget aborrestangen i kampens hede og firet min pirk (uden forfang) ned i hovedet på en pæn gedde, der kvittererede med at kappe linen og ellers bare være ligeglad. Hele seancen ses tydeligt på ekkoloddet.

Jeg må også lige minde om Esrum Open, der nu kører for femte år i træk. Som bekendt konkurreres der om at fange søens primære rovfisk, gedde og aborre, både individuelt og som forening. Der er fine præmier i form af gavekort og diverse fiskegrej fra vores sponsorer. Desuden er der en vandrepokal til den vindende forening. Vores forening har vundet pokalen i 3 af 4 år, men noget tyder på, at Lystfiskerforeningen har lagt sig i selen for at vinde pokalen i år. Jeg er dog ret sikker på, at vi er flere fra vores forening, som kommer til at stå på listerne når året er omme. Det samme billede så vi sidste år, hvor vi med en gevaldig slutspurt sikrede pokalen.

Følg med i konkurrencen på www.esrumopen.dk, hvor reglerne for konkurrencen samt resultaterne fra de tidligere år også findes.