Med Obelix på nordkysten og i brakvandet

Hej alle

Foreningen råder som bekendt over mange faciliteter, heriblandt Obelix, en Linder 400 Sportsman alujolle med en tilhørende 15 HK Mercury påhængsmotor, der står klar på en Brenderuptrailer. I min ferie har jeg nu haft den ude at sejle 3 gange, med henholdsvis Thor Bisbjerg & Peter Møller til brakvandet og senest igår eftermiddags/aften med Jens Blom, hvor vi var på nordkysten på fladfisketur.

Gårsdagens tur på Nordkysten var en stor fornøjelse i det flotte vejr. Fiskeriet var dog blandet med en snes fisk fordelt på isinger, skrubber, rødspætte, knurhane og fjæsinger. Vi søsatte Obelix fra Helsingør Nordhavn, der har 2 slæbesteder og masser af plads til parkering. Det koster 100 kr samlet for søsætning og optagning. Børsteorm havde vi købt ved Trykkerdammens Bådudlejning.

I tirsdags var Peter Møller og undertegnede en tur i Stege Nor med Obelix. Fem timers fiskeri gav 16 stærke gedder med en god snitvægt og kontakt til mange flere. Noget tyder således på, at det gode sommerfiskeri så småt er ved at komme i omdrejninger.

Obelix sejler som en drøm, er ultra nem at søsætte og tage op igen og så fisker man virkelig effektivt med den, da den fungerer perfekt med foreningens frontmonterede elmotor. Jeg håber, at flere medlemmer får lyst til at bruge den, da det jo er derfor, at den er indkøbt – iøvrigt med støtte fra Friluftsrådet. Det eneste det kræver er, at man som medlem anskaffer sig en bådnøgle hos vores kasserer Bjarne Dueholm. Depositum for denne er 300 kr, som man får igen, når man engang udmelder sig fra foreningen. Betjening af motor og yderligere håndtering er pærelet, og jeg instruerer gerne, såfremt nogle medlemmer skulle have fået lyst til at bruge denne attraktive facilitet. Husk også at vi har slæbestedskort til Rungsted Havn og at vi er medlem af Dansk Søredningsselskab.