Brakvandsgedder fra Obelix

Hej alle

Thor Bisbjerg og undertegnede var igår en tur med foreningens alujolle, Obelix, i Stege Nor. Det kom der meget sjov ud af, men også fangst af 8 gedder. Største gedde på 5,9 kg snuppede Thor, der fik den mens han lige hvilede ryggen i den medbragte medestol.

Gedden på 5,9 kg tog en old school ABU refleksspinner, som Thor iøvrigt fangede alle sine tre gedder på.

Undertegnede fiskede vanen tro med forskellige typer af gummishads, og det gav da også fem gedder med et par stykker omkring 4-5 kg og en enkelt 5+.

Nedenfor en lille video om afkrogning af gedder, hvor det bl.a. gælder om at undgå at krogen får fat i dig eller at geddens tænder får skåret hænderne til blods. Bemærk også at hver gang gedden slår med hovedet slækker jeg linen, da dens kræfter hermed absorberes i vandet uden at den lider unødig overlast. Hertil er den langskaftede tang et must have.

Foreningens alujolle er et stort aktiv for foreningen og den får sammen med den frontmonterede elmotor jo nok også lov at arbejde lidt i de næste måneder, hvor det helt sikkert bliver til flere ture i brakvandet.

En stor tak til Thor for en rigtig god tur i et behageligt vejr med fokus på hygge og stærke gedder.