SCC 2017 ( Swedish Carp Challenge )

Hej alle

Vore medlemmer Claus og Anders har igen i år været til karpekonkurrence i Sverige. Claus skriver:

SCC 2017 ( Swedish Carp Challenge )

Er lige hjemvendt fra 4 dage i Sverige til de uofficielle svenske mesterskaber i karpefiskeri, som vi jo var så “heldige” at vinde i 2016 .
Efter 4,5 time i bilen ankommer vi til søen som er ca 2/3 af Furesøen i areal. Når at kigge på et par pladser og lægge taktik inden vi skal slå lejr for natten. Vi skal mødes kl. 12 næste dag til lodtrækning om pladserne .
Vi trækker som nr 8 ud af 16 hold og desværre medfører det, at vi må langt ned på vores prioteringsliste for at finde et ledigt nummer. Vi trækker plads 14, som er i det fjerneste hjørne af søen.

Vi ankommer til pladsen efter lodtrækningen og får sejlet rundt et par timer for at lokalisere gode spots til de kommende dage.
Men for ikke at trække det ud, kommer der her lidt højdepunkter.
Vi bliver nærmest overfaldet af brasen på to af vores fodringer og lander hurtigt et par stykker i str xs (extra small).

Anders er ved at lande en brasen, der bliver angrebet af en gedde i god str. Men den bliver desværre ikke kroget .
Et par timer senere kører min bidmelder fast og konstant derudaf og jeg tænker YESSSS den store skæller er der nu , og efter at en flexet 3 lbs stang har kørt lidt rundt med en meget tung fisk i enden slipper den desværre. Jeg ærger mig i den grad og ind kommer en brasen på ca 1,5 kg, fuldstændig flænset efter et brutalt geddeangreb … øv øv.

Den gedde ville jeg godt have haft landet.
Der sker desværre ikke rigtigt mere , og det er det generelle billede rundt om søen. Vi kan derfor konstatere, at der alt i alt bliver landet 3 fisk (op til 9,7 kg ). Dette er den samlede fangst til 30 fiskere i 4 dage.. Vi har på turen nydt den fantastiske natur med fiskeørnen, bæveren, tranerne og alt hvad der ellers findes i den svenske dejlige natur.

Claus Banholtz

Mange tak for rapporten. Vildt så få karper, der blev fanget, men konkurrencen hedder vil heller ikke “Swedish Carp Challenge” for ingenting. Søen forekommer enorm, så man skal vist være temmelig dygtig ( og heldig) for at fange de store karper som søen rummer.