Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Esrum Open præmieoverrækkelse i Fiskehuset

Hej alle

I tirsdags var Fiskehuset for fjerde gang ramme om præmieoverrækkelsen i Esrum Open, som er en fiskekonkurrence der kører over et kalenderår, og hvor det gælder om at fange de største gedder og aborrer på Esrum Sø.

Geddekategorien blev i 2016 flot vundet af Torben Christensen fra LF med en madamme på 12,8 kg, mens Birger Fløe Kristjansen (også LF) vandt aborrekategorien med en kæmpe på 2,05 kg. De to hyggelige fyre er iøvrigt begge også blandt stifterne af navnkundige Pike85, hvorfor det er drevne folk, der løb med førstepræmierne i de to kategorier.

Vinder af den individuelle konkurrence blev vores egen Svend Skriver, som på en og samme tur fangede en gedde på 7 kg og en meget flot aborre på 1,8 kg. Begge blev fanget på 7-8 meter vand omkring Løjtnanten på et uanseeligt lille blink købt i Aldi.

Svends fisk i kombination med fangster fra Ion Hoe Nielsen, Peter Møller og undertegnede var endelig med til at sikre Nive Å´s Lystfiskerforening pokalen for foreningskonkurrencen for tredje gang.

Flotte præmier i form af gavekort fra Hvidovre Sport og Forst & Jagthuset i Lyngby samt kvalitetsgrejpræmier fra Fisk & Fang i Kvistgård fuldendte en aften med masser af fiskesnak og hygge. Det er altid spændende at møde andre ligesindede, og hver gang hører man om nye pladser og metoder i jagten på de store rovfisk på Esrum Sø.

Konkurrencen kører naturligvis videre i 2017, hvor der allerede er tilmeldt en storgedde på 11,4 kg, fanget af en af søens hard core predatorfiskere. Tjek den og fangsterne fra de seneste 4 år på http://www.esrumopen.dk