Artikler Forsidenyt Nyheder Nyheder

Indtryk fra generalforsamlingen i torsdags

I torsdags den 16. februar blev årets generalforsamling planmæssigt afholdt. Carsten Ryby var dirigent med fast hånd og Svend Skriver referent. Svends referat vil inden så længe være at finde under medlemssiderne på hjemmesiden, men de væsentligste take aways var i mine øjne følgende:

1) Genvalg af de bestyrelsesmedlemmer der var på valg incl. undertegnede

2) Godkendelse af regnskab og budget for 2017 samt vedtagelse af kontingentstigning for seniorer fra og med 2018 på 100 kr.

Pkt. 2 indebar a) fuldmagt til bestyrelsen til at investere i en frontmonteret elmotor indenfor nogle nærmere fastsatte kriterier og pris til brug på Esrum-jollen eller en af de to alujoller på skift og b) suspendering af det normale indskud ved indmeldelse som nyt medlem. For seniorer er det således nu blevet 400 kr. billigere at blive medlem. Bortfald af indskud vil køre som en forsøgsordning i 2017 og 2018, med det formål at tiltrække flere medlemmer, så vi kan få en bedre balance i den daglige drift. De to medlemmer, der allerede havde nået at indmelde sig her i 2017 har fået refunderet de 400 kr.

3)  Overrækkelse af præmier i forbindelse med Årets fisker konkurrencen.

Ask Peter Futtrup løb med førstepræmien, der bl.a. bestod af et gigantisk landingsnet til trollinglaks, venligst sponseret af Sportdres. Ask har saltvand i blodet, og han vandt da også med en stribe fine fisk fra Nordsøen, heriblandt torsk på 17 kg, lange på 8 kg, lubbe på 4,5 kg og en havkat på 6,5 kg. Ask er iøvrigt manden bag Fishing Tours, der arrangerer fiskerejser til Nordnorge. Besøg hjemmesiden http://www.fishingtours.dk

Andenpræmien nappede Jens Blom, der fisker allround i både saltvand og ferskvand. Han snuppede i 2016 mange fisk, heriblandt laks på 8,1 kg, en kilosmakrel, sandart på 2,7 kg og en gedde på 8,3 kg. Hertil diverse suder, brasen, rimter og skaller.

Tredjepræmien gik til undertegnede, der ikke havde fanget så mange forskellige arter, men dog snuppet et par anstændige ferskvandsfisk, heriblandt en gedde på 14,5 kg og en aborre på 1,8 kg. Præmier til Jens og undertegnede og de næste pladser var primært sponseret af Sportdres, men også Fishing Tours havde sponseret nogle fine præmier.

Årets junior blev Peter Fog Pedersen, der både havde fanget en gedde på 8,4 kg, en aborre på 1,3 kg samt en stribe fine put & take fisk, heriblandt 3 forskellige slags stør mellem 8,4 kg og 17,6 kg samt en regnbueørred på 3,8 kg.

Godt fisket af Peter, der fik aftenens absolut største bifald og flest præmier, venligt sponseret af Fishing Tours samt Fisk & Fri.

En kæmpe tak til Sportdres, Fishing Tours samt Fisk & Fri for sponsering af præmier.